Obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY (VOP)

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „Podmienky“ alebo „VOP“) upravujú práva a povinnosti Vás, ako kupujúcich, a Nás, ako predávajúceho, v rámci zmluvných vzťahov uzatváraných prostredníctvom komunikácie na diaľku – konkrétne prostredníctvom E‑shopu značky Slovedko na webovej stránke https://slovedko.sk (ďalej len „E‑shop“).

Všetky informácie o spracúvaní Vašich osobných údajov sú obsiahnuté v zásadách spracúvania osobných údajov (Zásady ochrany osobných údajov / GDPR), ktoré nájdete na https://slovedko.sk/ochrana-osobnych-udajov.

Ako komunikujeme primárne na diaľku, pre Našu zmluvu platí, že sa uzatvára bez súčasnej fyzickej prítomnosti strán.

Ak niektorá časť týchto Podmienok odporuje tomu, čo sme si individuálne dohodli pri Vašej objednávke na E‑shope, prednosť má táto individuálna dohoda.

1. Identifikačné a kontaktné údaje predávajúceho 

Predávajúci / Obchodník: Digital Marketing Team s. r. o.

Sídlo: Farbiarska 53/29, 064 01 Stará Ľubovňa, Slovenská republika

IČO: 52322271

DIČ: 2121000640

IČ DPH: SK2121000640 (registrácia podľa § 4, od 1. 12. 2022)

Zapísaná v obchodnom registri: Okresný súd Prešov, oddiel: Sro, vložka č. 42101/P

E‑mail: slovedko@gmail.com

Telefón: 0911921764

Web: https://slovedko.sk

Značka: Slovedko - edukačné doplnky a súvisiace produkty pre deti; súčasťou ponuky môžu byť aj digitálne plnenia (napr. PDF pracovné listy, návody, digitálne súbory).

Pre vylúčenie pochybností: nie sme prevádzkovateľom online trhu; nevzťahujú sa na nás osobitné informačné povinnosti pre online trhy.

2. Niektoré definície

 Digitálne plnenie je obsah alebo služba poskytovaná v digitálnej forme (napr. PDF pracovné listy, digitálne manuály), ktorá Vám umožňuje vytvárať, spracúvať, uchovávať údaje v digitálnej forme alebo k nim pristupovať.

Cena je finančná čiastka za Tovar; Cena za dopravu je čiastka za doručenie Tovaru (vrátane balenia, poštovného a prípadných poplatkov). Celková cena je súčet všetkých týchto položiek vrátane DPH a poplatkov, ak ich nemožno určiť vopred.

E‑shop je internetový obchod na adrese https://slovedko.sk.

Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o DPH na Celkovú cenu.

Objednávka je Váš neodvolateľný návrh na uzavretie zmluvy o kúpe Tovaru s Nami.

Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti; Podnikateľ je osoba konajúca pri nákupe v rámci svojej podnikateľskej činnosti.

Tovar je všetko, čo možno na E‑shope kúpiť (vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami, prípadne digitálneho plnenia).

Užívateľský účet je účet vytvorený na základe Vami zadaných údajov, ktorý umožňuje ukladanie údajov a histórie objednávok/kontraktov.

Zmluva je kúpna zmluva uzavretá medzi Nami a Vami okamihom potvrdenia Vašej objednávky.

Občiansky zákonník je zákon č. 40/1964 Zb.; Zákon o ochrane spotrebiteľa je zákon č. 108/2024 Z. z.

3. Všeobecné ustanovenia a poučenie

Kúpa tovaru je možná výlučne cez webové rozhranie E‑shopu.

Pri nákupe ste povinný uvádzať pravdivé, úplné a správne údaje.

4. Uzatvorenie zmluvy

Zmluvu je možné uzavrieť v slovenskom jazyku.

Zmluva sa uzatvára na diaľku prostredníctvom E‑shopu. Náklady na použitie prostriedkov komunikácie na diaľku si hradíte sami (napr. prístup na internet); tieto náklady nezvyšujú Celkovú cenu.

Postup objednávky:

1. Na E‑shope zvolíte Tovar a vložíte ho do košíka.

2. Vyplníte požadované údaje (doručenie, platba, fakturácia).

3. Pred odoslaním objednávky potvrdíte súhlas s týmito VOP (zaškrtávacie políčko).

4. Objednávku odošlete tlačidlom „Objednávka s povinnosťou platby“.

5. Objednávku potvrdíme na Vašu e‑mailovú adresu; potvrdenie obsahuje zhrnutie objednávky a tieto VOP. Uzatvorením zmluvy Vám vzniká povinnosť uhradiť Celkovú cenu.

Chybná cena: Pri zjavnej technickej chybe ceny (napr. chýbajúca číslica) nie sme povinní tovar dodať za chybnú cenu, ani po potvrdení objednávky; situáciu s Vami bezodkladne vyriešime ponukou na uzavretie novej zmluvy.

5. Užívateľský účet

Registrácia je dobrovoľná.

Ste povinný uchovávať prístupové údaje v tajnosti a aktualizovať svoje údaje pri zmene.

Účet je osobný; nie je možné ho zdieľať s tretími osobami.

Účet môžeme zrušiť pri dlhodobej neaktivite, pri odstúpení od zmluvy alebo porušení povinností.

Dostupnosť účtu nemusí byť nepretržitá (údržba). 

6. Cena, platobné podmienky, výhrada vlastníckeho práva a digitálne produkty

Ceny sú uvedené pri tovare, v košíku a v zmluve. V košíku uvádzame aj cenu dopravy a Celkovú cenu vrátane DPH.

Spôsoby úhrady:

Bankový prevod – splatnosť: 3 dni (platobné údaje zašleme v potvrdení objednávky).

Platba kartou online cez platobnú bránu Shoptet Pay; platba sa riadi podmienkami Shoptet Pay.

Dobierka – úhrada pri prevzatí.

Faktúru vystavíme elektronicky po úhrade Celkovej ceny a zašleme na Váš e‑mail (súčasne ju môžeme priložiť k zásielke a sprístupniť v účte).

Výhrada vlastníctva: Vlastnícke právo prechádza na Vás až po zaplatení Celkovej ceny a dodaní tovaru.

6.1. Pri nákupe digitálnych materiálov (napr. PDF verzie Slovedko, pracovné listy, iné elektronické súbory) je produkt doručený formou odkazu na stiahnutie alebo zaslaním na e-mailovú adresu Kupujúceho po úhrade kúpnej ceny, prípadne po odoslaní objednávky, ak ide o bezplatný materiál.

6.2. Digitálne produkty sú poskytované vo formáte, ktorý je bežne používaný (najmä PDF, prípadne iný formát uvedený pri konkrétnom produkte). Kupujúci berie na vedomie, že na otvorenie digitálneho obsahu je potrebné vhodné technické vybavenie (napr. počítač, tablet alebo mobilné zariadenie) a softvér umožňujúci zobrazenie daného formátu súboru.

6.3. Funkčnosť digitálneho obsahu a technické opatrenia


Digitálny obsah je funkčný na bežných zariadeniach dostupných na trhu pri použití aktuálne podporovaných verzií operačných systémov a programov na čítanie súborov (napr. Adobe Acrobat Reader alebo iný kompatibilný prehliadač PDF). Predávajúci môže použiť primerané technické ochranné opatrenia (napr. vodoznak, obmedzenia úprav súboru) za účelom ochrany autorských práv, ktoré však nebránia Kupujúcemu v obvyklom prezeraní a používaní digitálneho obsahu.

6.4. Súčinnosť s hardvérom a softvérom

Digitálny obsah je určený na používanie s hardvérom a softvérom, ktorý je podnikateľovi (Predávajúcemu) bežne známy alebo pri ktorom možno rozumne predpokladať, že je Kupujúcemu dostupný (najmä bežné typy počítačov, tabletov a smartfónov s aktuálnymi verziami operačných systémov Windows, macOS, Android, iOS a s programami schopnými otvárať PDF alebo uvedený formát). Predávajúci nezodpovedá za nefunkčnosť digitálneho obsahu v prípade používania neštandardného alebo zastaraného zariadenia či softvéru, ktorý nezodpovedá bežným technickým požiadavkám.

6.5. Autorské práva a licencia

Digitálne produkty Slovedko sú chránené autorským právom. Kúpou digitálneho produktu nedochádza k prevodu autorských práv na Kupujúceho. Kupujúcemu sa poskytuje nevýhradná, neprenosná licencia na používanie digitálneho obsahu výhradne na jeho osobnú potrebu (resp. potrebu jeho rodiny alebo žiakov v rámci priameho vzdelávania), a to bez časového obmedzenia, pokiaľ nie je pri produkte uvedené inak. Kupujúci nie je oprávnený digitálny obsah ďalej verejne sprístupňovať, predávať, poskytovať tretím osobám, nahrávať na úložiská, sociálne siete alebo inak šíriť bez predchádzajúceho písomného súhlasu Predávajúceho.

6.6. Odstúpenie od zmluvy pri digitálnom obsahu

Kupujúci berie na vedomie, že ak je digitálny obsah dodaný po jeho výslovnom súhlase ešte pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, stráca právo na odstúpenie od zmluvy podľa § 7 a nasl. zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, o čom je informovaný pred odoslaním objednávky.

7. Dodanie tovaru, prechod nebezpečenstva škody

Spôsoby dodania:

výdajné miesta Packeta,

kuriér/dopravca: Slovenská pošta, DHL, PPL SK, Packeta.

Tovar dodávame v rámci Slovenskej republiky.

Osobný odber nie je možný.

Doručenie do zahraničia nie je možné.

Tovar dodáme bezodkladne, najneskôr do 30 dní od uzavretia zmluvy (ak sa nedohodneme inak).

Tovar s digitálnymi prvkami sa považuje za dodaný okamihom sprístupnenia digitálneho obsahu/služby.

Ak nastanú okolnosti ovplyvňujúce termín, informujeme Vás e‑mailom a môžete od zmluvy odstúpiť.

Pri preberaní zásielky skontrolujte neporušenosť obalu a počet položiek; poškodený obal/nedostatky prosím riešte s dopravcom a informujte nás.

Ak si tovar neprevezmete, oznámime Vám ďalší postup (opätovné doručenie na Vašu žiadosť; hradíte náklady na opakované doručenie).

Nebezpečenstvo náhodnej skazy/poškodenia prechádza na Vás okamihom prevzatia, resp. okamihom, keď ste ho mohli prevziať, no z dôvodov na Vašej strane ste tak neurobili.

8. Zodpovednosť za vady, záruka a reklamácie

Ak ste Podnikateľ, dodáme tovar v dohodnutej kvalite, množstve a bez vád.

Ak ste Spotrebiteľ, dodáme tovar v súlade s § 616 a § 617 Občianskeho zákonníka a bez vád.

Všeobecná záručná doba je 24 mesiacov (ak právny predpis alebo povaha tovaru neustanovuje inak). Pri výmene začína plynúť nanovo.

Uplatnenie reklamácie: Reklamacny_formular_Slovedko_2025-11-10

Reklamáciu môžete uplatniť e‑mailom alebo písomne na naše kontakty, prípadne osobne na prevádzke (ak je k dispozícii). Odporúčame priložiť doklad o kúpe a podrobný popis vady.

Lehoty a spôsob vybavenia:

Reklamáciu vybavíme bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od uplatnenia. Vadu odstránime opravou alebo výmenou; ak to nie je možné alebo primerané, máte právo na primeranú zľavu alebo môžete odstúpiť od zmluvy (pri podstatnej vade).

Podrobnejší režim (vrátane rozdielov pre Podnikateľa/Spotrebiteľa) sa spravuje občianskym zákonníkom a zákonom o ochrane spotrebiteľa; ich stručné zhrnutie je obsiahnuté v štruktúre pôvodnej šablóny a považuje sa za súčasť týchto VOP.

9. Odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku (Spotrebiteľ)

Ako Spotrebiteľ máte právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru (resp. uzavretia zmluvy o poskytovaní služby/dodaní digitálneho obsahu nezhmotneného na nosiči).

Pri viacerých druhoch tovaru plynie lehota od prevzatia poslednej časti; pri pravidelných dodávkach od prvej dodávky.

Odstúpiť môžete akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (e‑mail, list).

Výnimky z odstúpenia: tovar podľa Vašej špecifikácie/vyrobený na mieru; tovar v ochrannom hygienickom obale po jeho porušení; tovar, ktorý sa rýchlo kazí alebo bol neoddeliteľne zmiešaný; digitálny obsah dodaný s Vaším výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty; úplne poskytnutá služba s Vaším výslovným súhlasom; ďalšie prípady podľa zákona.

Vrátenie ceny a tovaru:

Po doručení oznámenia o odstúpení vrátime uhradenú cenu do 14 dní rovnakým spôsobom, aký ste použili, ak sa nedohodneme inak; môžeme počkať s vrátením, kým nám preukážete odoslanie/vrátite tovar. Tovar nám zašlite do 14 dní od odstúpenia (náklady na vrátenie znášate Vy). Vrátime aj cenu dopravy, najviac vo výške najlacnejšieho ponúkaného typu doručenia.

My môžeme odstúpiť v prípadoch vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, prerušenia výroby zo strany dodávateľa alebo v prípadoch vyššej moci; v takých prípadoch Vám vrátime uhradené plnenie do 14 dní.

10. Podnety, sťažnosti a alternatívne riešenie sporov (ARS)

Ak nie ste spokojný s vybavením reklamácie alebo sa domnievate, že sme porušili Vaše práva, môžete sa na nás obrátiť so žiadosťou o nápravu na slovedko@gmail.com.

Ak Vám odpovieme zamietavo alebo neodpovieme do 30 dní, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa zákona č. 391/2015 Z. z.; zoznam subjektov ARS je zverejnený na webe Ministerstva hospodárstva SR.

Môžete využiť aj platformu ODR/EÚ: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia – Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj

Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1

Tel.: 051/772 15 97

Web: https://www.soi.sk

11. Záverečné ustanovenia

Korešpondenciu si s Vami vymieňame elektronicky na adresy uvedené vyššie.

Zmluvu je možné meniť iba na základe písomnej dohody. Sme oprávnení zmeniť a doplniť tieto VOP; zmena sa nedotýka už uzavretých zmlúv. Ak máte užívateľský účet alebo pravidelné dodávky, o zmenách Vás budeme informovať najmenej 14 dní vopred.

V prípadoch vyššej moci (napr. prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy) nenesieme zodpovednosť za škodu; ak taký stav trvá dlhšie než 10 dní, máme My aj Vy právo od zmluvy odstúpiť.

Neoddeliteľnými prílohami týchto VOP sú Príloha č. 1 – Formulár pre reklamáciu

Zmluva vrátane VOP sa archivuje elektronicky; VOP a potvrdenie objednávky dostanete e‑mailom.

Na Našu činnosť sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa § 2 písm. i) zákona o ochrane spotrebiteľa.

 

Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňa 10. 11. 2025.